Zespoły bólowe kręgosłupa

W życiu codziennym często pacjenci uskarżają się na bóle kręgosłupa. Fakt ten spowodowany jest często przeciążeniami tkanek miękkich i okołostawowych w obrębie danych segmentów kręgosłupa.

Często problem spowodowany jest zaburzeniem biomechaniki ( nauka o właściwym mechanizmie tkanek i mechanizmie  organizmu) w obrębie bolesnych segmentów kręgosłupa, które mogą doprowadzić do dyskopatii, kręgozmyku, przeciążenia stawów kręgosłupa.  Dyskopatia to inaczej uwypuklenie pierścienia włóknistego    „dysku”, które może doprowadzić do ucisk na struktury neuralne, powodować duże dolegliwości bólowe oraz dyskomfort. Istotnym elementem diagnostyki, u tych pacjentów jest dotarcie do klasyfikacji – „praprzyczyny” tych dolegliwości. Naszym zdaniem jak i  wielu klinicystów i badaczy naukowych, pierwotną przyczyną mogą być stawy biodrowe, a przede wszystkim ich hipomobilność ( ograniczenie ruchomości).

Nasza terapia nie opiera się tylko i wyłącznie o leczenie objawowe, którym jest wykonywany masaż, rozluźnienie tkanek miękkich i okołostawowych. Leczenie to często nie rozwiązuje problemu, a w późniejszym okresie dolegliwości bólowe wielokrotnie nawracają, prowadząc już do uszkodzenia struktury: dysku, więzadeł, tkanki kostnej.

Leczenie które oferujemy pacjentom składa się przede wszystkim z leczenia przyczynowego, dlatego po wnikliwej diagnostyce staramy się  dotrzeć do genezy problemu, które umożliwia stworzenie  ćwiczeń stabilizujących, a w późniejszym okresie bardziej zaawansowanych form treningowych:  treningu siłowego czy wytrzymałościowego.

Jeśli spotykasz się z częstymi bólami kręgosłupa, zapraszamy do kontaktu